lunes, 9 de junio de 2008

Un conto pola mañán para pola noite


Todos os días pola mañán,á hora de entrada, as nais e @s nen@s achéganse ata a Biblioteca a escoller o libro que van ler pola noite. Logo cada neno e nena, dille á Meiga da Biblioteca o seu número e o número do libro que escolleu para que o apunte no ordenador, e a súa nai levao para casa. Será o conto para ler pola noite.
Cando non veñen a escola porque están enfermos, non é raro que se achegue a nai a escola a buscar os libros "de pola noite".
Este préstamo diario de libros comenzou, como acontece moitas veces na Unitaria, de xeito casual.
Algunhas nais, ao comenzo do curso achegábanse á Biblioteca pola mañán a coller un libro para a noite e pouco a pouco tod@s @s nen@s foron "obrigando" ás súas nais/avoas a coller un libro tamén para eles. Tamén pouco a pouco comenzaron as discusións nai/fill@ sobre que libro levar. Agora as nais ,ou eu, "opinamos" pero poucas veces nos fan caso. O que falan entre eles sobre os libros que van levando, ou o seu desexo, conta máis que o que nós lles dicimos. Así, cando Érika quixo levar o libro de Mozart, con CD, a nai e máis eu mirámonos e pensamos: hoxe pola noite fracaso total. Pois non. Quedou co libro varios días porque "había moito que escoitar", e logo seguíu con Beethowen, con Rossini.... e Marta e David seguiron o seu exemplo.

Así é que agora empezamos o día botando unhas risas coas discusións mañanceiras.
A nai de Saray dicindo desesperada:
-¡Outra vez Cocorico!
A nai de Elena recorrendo a biblioteca trala filla dicíndolle:
- Pero Eleniña, este libro xa o sabes de memoria, ¿porque non colles outro?, e Elena nin caso.
Brais indo a deixar no andel o libro que colleu a súa nai e Merchi repetindo todos os días:
- ¡Mira Brais, fai o que queiras!
Porque o que nós "programamos" era que foran as nais, non eles, quen escolleran o libro . Pero claro, tamén eu tiña pensado que o sistema de préstamo ía funcionar cun libro á semana, e así nos vai: de sorpresa en sorpresa, superadas por uns nen@s de infantil empeñados en destrozar os "coñecementos previos".